Digitalisatie, iedereen lijkt het er wel over te hebben. In een moderne onderneming is digitalisatie geen luxe, maar noodzaak. Maar een digitale onderneming, wat is dat precies? En wat houdt dat in voor mij?
Belangrijk om te weten is dat digitalisatie een werk van strategie enplanning is. Indien het juist wordt uitgevoerd, zijn de resultaten er dan ook naar:
- Tijds- en efficiëntiewinst
- Betere communicatie
- Een positief bedrijfsimago
- Een constante klanten ervaring
- offre de service pertinente.
Kijk vooruit
Alles begint met te beseffen waar digitalisatie (en automatisatie) de grootste toegevoegde waarde kan brengen. Hierbij zijn de bestaande papieren processen de meest voor de hand liggende. Elk papieren proces is per definitie trager en minder efficiënt dan zijn digitale tegenhanger. En naast tijd spaart u ook nog eens papier uit. In een digitale wereld bestaat er geen excuus meer voor het gebruik van papier voor fundamentele bedrijfsprocessen zoals het uitsturen van offertes, facturen,enz..
In een volgende stap stelt u zich best de vraag welke stappen vandaag manuele tussenkomst vereisen maar die, mits eventuele stroomlijning en de juiste technologie, volledig geautomatiseerd kunnen worden. Dit kan gaan van het automatisch aanmanen van openstaande facturen tot het automatisch versturen van tevredenheidsenquêtes bij het afsluiten van een opdracht voor een klant.
En dan volgt de digitale droom. Schrijf neer hoe uw ideale digitale kantoor er uit ziet. Kijk vervolgens naar de technologieën die u vandaag al gebruikt. Kunnen deze verder aangepast worden om die ideale situatie te benaderen? Zijn er zaken waar u vandaag nog geen oplossing voor heeft? En bestaat er een oplossing die meteen al uw behoeften dekt?
Maak je kenbaar! Een digitale onderneming organiseert zich efficiënt maar maakt ook gebruik van technologie om zijn positie op de markt te veroveren, te behouden en te verstevigen. Zorg dus dat potentiële klanten makkelijk de weg vinden naar jouw producten / diensten. Investeer voldoende in de informatie je men over jouw onderneming op het internet kan vinden. Een aantrekkelijke website, voldoende activiteit op de sociale media, zorg dat iedereen weet dat je bestaat, wat je doet en waarom men voor jou zou moeten kiezen.
Dankzij een goede strategie rijmt digitaal op efficiënt, doeltreffend en succesvol.
Plannen, dat improviseer je niet
Zorg voor realistische plannen en deadline. Een digitale omwenteling mag je niet overhaasten. Een horizon van 12 maanden is aan te raden met een aantal tussentijdse kantelpunten. Il s’agit d’un point essentiel compte tenu de la taille de votre structure. Vergeet niet dat deze digitalisatie meestal gewoon bovenop je gewoonlijke dagtaak komt.
Kies voor Geneto
Bij Geneto hebben wij van digitalisatie ons speerpunt gemaakt. Onze missie is duidelijk: ondernemers en KMO begeleiden naar een papierloze, geautomatiseerde administratie. En digitalisant nous-même notre activité, nous sommes passé par ces différentes étapes.
Van offertes over facturatie tot projectbeheer, Geneto installeert zich in het hart van administratie, centraliseert alle gegevens en automatiseert wat kan. En elke dag nog bouwen wij intensief verder aan de uitbreiding van onze oplossing, om u in de toekomst steeds weer meer functionaliteit en innovatieve oplossingen te kunnen bieden.